Informatie voor uitvaartondernemers

Voor de uitvaartverzorger heeft de samenwerking met Nunazorg veel voordelen. Naast het bieden van de belangrijke (na)zorg, is de dienstverlening ook waardevol voor uw klanten.

Een aantal weken na de uitvaart neemt de aandacht uit de omgeving vaak af. Daarom nemen wij juist in deze periode, zo’n 6 weken na de uitvaart, contact op met de familie.
Tijdens het eerste gesprek bekijken we samen het volgende:
• Hoe gaat het op dit moment met u?
• Ervaart u voldoende steun uit uw omgeving?
• Heeft u vragen over de voortgang of het regelen van de nalatenschap?
• Kunnen we u ergens mee helpen?
• Hoe kijkt u terug op de uitvaart?
Onze ervaring is, dat er vaak complimenten of verbeterpunten worden genoemd, die niet altijd uit uw eigen enquête naar voren komen.
Als nabestaanden dit op prijs stellen, gaan we op huisbezoek. Dit hoeft niet meteen, dat kan ook op een later moment. Na het eerste gesprek krijgt u van ons een korte terugkoppeling. Wij houden hierin vanzelfsprekend rekening met de privacy van de nabestaanden.
Ook wanneer het goed gaat met de families, ervaren mensen de belangstelling en de aandacht altijd als zeer positief.
Hulpvragen kunnen praktisch, emotioneel, administratief of levensbeschouwelijk zijn. Indien blijkt dat er vragen zijn, zoeken wij de antwoorden en leggen aan de nabestaanden de mogelijke oplossingen voor. Zij gaan hier zo veel mogelijk zelf mee aan de slag. Wij houden contact zolang de nabestaanden dit zelf prettig vinden.
Onze ervaring is dat in een later stadium soms weer andere vragen ontstaan. Families mogen natuurlijk ook altijd zelf contact met ons opnemen.
Wanneer u samenwerkt met Nunazorg benaderen wij de nabestaanden namens u. Voor een vast tarief per uitvaart bieden wij u een service vanuit uw organisatie zodat de waardering u toekomt. Dit is ongeacht de hulp die er nodig is.
Wilt u meer weten over onze dienst? Neem dan contact met ons op.

“Nabestaanden ervaren de dienstverlening als oprecht, eerlijk, comfortabel en zorgzaam”